сряда, 5 март 2014 г.

Да оперираш себе си... - История на медицината в снимки


На 27 години хирургът д-р Леонид Иванович Рогозов бил разпределен в Новолазаревската база в Антарктика. Лекарят получава остър апендицит и състоянието му бързо се влошава. Поради липса на самолет  и лошите метеорологични условия, както и опасността от перфорация на апендикса той решава, да се самооперира. На метеорологът от екипа са поверени екартьорите, а на шофьора - да държи огледалото и хирургичните инструменти. Операцията е извършена в леглото под местна упойка.
"Аз не си позволих да мисля за нищо друго, освен за операцията ... Горките  мои  помощници!  В последния момент аз ги погледнах , те стояха в бели халати  и самите те бяха по-бели от тях.  Аз бях също много изплашен. Но след това аз взех  иглата с новокаин и си поставих първата инжекция. Някак си автоматично превключвах на режим "операция"  и от този момент нататък, аз не забелязвах нищо друго. " – казва Рогозов.
По време на операцията  той припада, но след това успява да продължи и да я завърши за по-малко от два часа. Възстановява се бързо и след по-малко от две седмици поема отново всички свои задължения…
 След това събитие, 27-годишният хирург става световно известен. Инструментите, с които Леонид Рогозов изпълнил операцията са изложени в Музея на Арктика и Антарктика в Санкт Петербург.

Няма коментари: